keskiviikko 30. toukokuuta 2012

Ny era


Hmm.. sjukhus-kontorsmiljön påverkar mig. Idag köpte jag PELLAVA-byxor och två "nätta" skjortor. Dessutom fick jag hem ett paket från Dermosil/dermoshop (eller vad det nu heter...). Jag beställde nytt smink och slängde allt gammalt. 

Det blev ny puderborste,mineralpuder, solpuder, kabushi-borste (??, kom på köpet med solpudret), mascara, concealer, rengöringsgel och så fick jag en duo-ögonskugga på köpet. Alla burkar är så svarta och fodret i min sminkväska är svart så de försvinner dit in, men kvaliteten är bra (jag provsminkade). 

På tal om jobbet så ha jag failat lite. Jag har jobbat tre dagar och har inte gett in mitt skatekort ännu för jag tänkte att lönen kommer väl inte förrän sent i Juni. Idag kom lönekvittot för maj och lönen var 250 euro med en förskottsinnehållning på 150 euro :D i hand lämnar sist och slutligen 80 egee. Nå ingen skada skedd egentligen, jag hade inte räknat med några pengar ännu. Imorgon smättar jag skattekortet på chefens bord pronto!

2 kommenttia:

  1. Jess nu är jag mycket tillfredsställd! tack.

    VastaaPoista
  2. Men de betyder int att du ska ha en lika lång paus till!!! Kom igen skrivvhhhhhh ja har abstinens efter Vasa-sommar så skriv lite va ni gör. pleeeeaseeee <3<3<3

    VastaaPoista